zaterdag 19 mei 2012

Allerlei jurkjes

Allereerste jurkje. Simpel model, maar wel erg vrolijk. Nagemaakt van een jurkje dat Daphne in de kast had liggen. 
Dit jurkje heb ik gemaakt nadat ik de werkbeschrijving bij meisjesmama had gelezen. Erg leuk om te doen. Niet precies de werkbeschrijving gevolgd. Eigenlijk moest je de rijen elastiekjes 1 cm onder elkaar naaien. Ik vond dat erg wijd voor een kleine kleine baby. Dus heb ze dichter bij elkaar genaaid, volgens mij een naaimachinevoetje breed en heb maar 5 rijen in totaal. Heb ook gewoon vaste bandjes gemakat i.p.v. strikbandjes, alleen ze waren wel te groot. Jeetje wat gaat hier veel stof in zitten. Bijna 1,5 m.
Deze jurk heb ik gemaakt, toen ik verschillende tutorials had gelezen op make it and love it. Het bovenstukje was een romper met lange mouwen die Daphne te klein was geworden. De onderkant eraf geknipt. Rokgedeelte gemaakt zoals de beschrijving was. En toen boven en ondergedeelte aan elkaar gemaakt. Alleen Daphne had het maar 1x aangehad. Ik had verkeerd gemeten. Rok is veel te krap. Alles weer uit elkaar gehaald, met de intentie om de rok groter te maken. Maar ja, dat heb ik niet meer gedaan.
Daphne's feestjurk voor haar eerste verjaardag. Eigenlijk was het gewoon een jurk voor zomaar en wilde ik een Elodie van farbenmix maken voor haar verjaardag. Maar wegens rugproblemen en herstellende van de zware bevalling (ja nog steeds aan het herstellen na bijna een jaar) had ik dat niet meer gedaan. Deze jurk heb ik gemaakt na aanleiding van de laagjesrok op indietutes. Bovenstuk heb ik zelf uitgevogeld hoe dat moest. Het staat haar echt heel leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...