zondag 20 mei 2012

Rokje en bolero

Ik dacht laat ik eens een setje maken, een rok, bolero en eigenlijk wilde ik er ook een bestaand shirt maar dan opgepimpt erbij doen. Laatste heb ik niet meer gedaan. De rok is van Knippie 2011 herfsteditie. Alleen de uitleg vond ik niet helemaal te volgen. Het is wel gelukt, maar volgende keer werk ik van onder naar boven. Het lijkt me makkelijker om eerst de stroken te maken en die nog niet aan elkaar maken bij de zijnaad, maar direct rimpelend aan bovenste deel van de rok te naaien. En daarna 1 zijnaad te maken. Heb net wat andere maten gepakt voor de stroken. Onderaan moest eigenlijk afgewerkt worden met een contrasterende rolzoom, maar ik heb gewoon de stof van de voering langer gemaakt, zodat die als biaisband kon dienen. Heb het geheel gevoerd, omdat ik het anders te koud vond voor de winter.
Voor de bolero heb ik een goed passend shirt gebruikt om daar een patroon van te maken. En het idee komt van make it and love it

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...